Toyota ponownie najcenniejszą marką motoryzacyjną
Obecna w ponad 170 krajach i regionach Toyota Motor Corporation jest największym producentem samochodów na świecie. W 2021 roku koncern sprzedał niemal 10,5 mln pojazdów – jest to aż o 10% więcej niż rok wcześniej. Główną siłą napędową firmy jest marka Toyota, która zanotowała w ubiegłym roku ponad 9,6 mln sprzedanych aut. Zapewniło to jej pozycję lidera branży.
W czym tkwi tajemnica sukcesu Toyoty? Jednym z powodów jest niewątpliwie to, że marka oferuje szeroką, dostosowaną do lokalnych potrzeb gamę samochodów, które gwarantują wysoką jakość i niezawodność. Dodać do tego należy szeroki wachlarz zelektryfikowanych napędów i zaawansowanych technologii bezpieczeństwa, oferowanych w przystępnych cenach lub w standardzie.
Zdaniem ekspertów Interbrand siłą Toyoty jest:
- szeroka i zdywersyfikowana gama modeli,
- największa na świecie sprzedaż zelektryfikowanych samochodów,
- wybór wielu różnych technologii elektryfikacji, które ułatwiają dostosowanie oferty do potrzeb i możliwości klientów na poszczególnych rynkach.
Toyota od 25 lat konsekwentnie rozbudowuje gamę zelektryfikowanych samochodów. Równolegle rozwija też wszystkie rodzaje nisko- i bezemisyjnych napędów. Co więcej, ich modułowa konstrukcja umożliwia stosowanie wielu tych samych komponentów w samochodach hybrydowych, hybrydach plug-in, autach elektrycznych na baterie oraz elektrycznych na wodór. Ta strategia przyczynia się do zwiększenia tempa dekarbonizacji motoryzacji zarówno w krajach rozwiniętych jak i rozwijających się.
Pozycję marki Toyota wzmacniają również jej sukcesy w międzynarodowym motorsporcie, w tym tytuły mistrzowskie w WRC i WEC oraz zwycięstwo w Rajdzie Dakar.
Pełny ranking firmy Interbrand jest dostępny na:
Miejsce w Top 100 | Marka | Wartość marki |
6 | Toyota | 59,757 |
8 | Mercedes-Benz | 56,103 |
12 | Tesla | 48,002 |
13 | BMW | 46,331 |
26 | Honda | 22,837 |
35 | Hyundai | 17,314 |
46 | Audi | 14,976 |
48 | Volkswagen | 14,819 |
50 | Ford | 14,431 |
53 | Porsche | 13,504 |
Najbardziej wartościowe marki na świecie wg raportu Best Global Brands 2022 firmy Interbrand
Miejsce | Marka | Sektor | Wartość marki |
1 | Apple | Technologie | 482,215 |
2 | Microsoft | Technologie | 278,228 |
3 | Amazon | Sprzedaż | 274,819 |
4 | Technologie | 251,751 | |
5 | Samsung | Technologie | 87,689 |
6 | Toyota | Motoryzacja | 59,757 |
7 | Coca-Cola | Napoje | 57,535 |
8 | Mercedes-Benz | Motoryzacja | 56,103 |
9 | Disney | Media | 50,325 |
10 | Nike | Produkty sportowe | 50,289 |